niedziela, 20 października 2013

W poszukiwaniu i zaskoczeniu ...


              Francuski szyk, styl i sztuka życia z tym kojarzy się wszystkim Francja. Ten, kto chce poznać, czym owy styl jest proponuję, aby sięgnął po książki autorstwa Mireille  Guiliano Francuzki nie tyją (książka, która uratowała mi życie – śmiało mogę to napisać) oraz druga książka tej samej autorki Francuzki na każdy sezon.  Czekam teraz na trzecią książkę Mireille Kobiety, praca i sztuka Savoir vivreu premierę owa książka będzie miała w listopadzie tego roku …

               Ostatnio wybrałam się na małą wędrówkę po księgarniach w poszukiwaniu nowego nabytku do mojej francuskiej kolekcji .Tym razem książki Jennifer L Scott Lekcje Madame Chic, którą mi poleciła Gourmande tak samo, jeśli nie bardziej zafascynowana wszystkim, co francuskie (dziękuję Gourmande).
            No i tak szłam tym swoim utartym szlakiem moich księgarń i nagle oczom nie wierze w rynku nie ma już Empiku a tam zaopatrywałam się w różnego rodzaju książki i prasę. Oj szkoda bardzo szkoda będzie mi brakowało tego miejsca; -(
          Ciekawa, co w tym miejscu powstanie .Pewnie jakaś restauracja byleby nie w stylu polskiego jadła czy KFC a Fe, ale np. włoska, węgierska, francuska ewentualnie meksykańska. Tak tęsknie za moją meksykańską restauracją,  która kiedyś mieściła się w galerii krakowskiej a teraz dali tam jakiś bar rybny Ohyda!

 No cóż wszystko się zmienia, ale miejmy nadzieję, że na lepsze … 

6 komentarzy:

  1. mnie tez jest żal eMpiku...większośc księgarń wokół Rynku ma coraz gorzej,Galeria Krakowska i inne zabierają klientów...smutne...te molochy niszczą fajne sklepy...
    zaciekawiłaś mnie tymi książkami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię galerii dlatego tam nie chodzę . Mam nadzieję ,że w miejsce empiku powstanie coś fajnego ... .
      A co do książek naprawdę je polecam . Zacznij od Francuzek nie tyją ...Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Też niesamowicie ubolewam nad tym, że zamknęli Empik na Rynku. Ale tak jak napisała powyżej Krakowianka - większość księgarni nie ma teraz lekko. Słyszałam jakiś czas temu, że w miejscu Empiku ma powstać sklep Zara. Szczerze mówiąc bardziej ucieszyłaby mnie jakaś przyjemna kawiarnia, herbaciarnia, klub jazzowy albo jakiś mniej oklepany sklep, ale cóż zrobić...
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. A mnie by zadowoliła dobra restauracja w stylu kuchni świata itp . Tego mi brakuję w centrum Krakowa . Niby są jakieś restauracje ,ale ceny są wysokie a jakość i smak potraw nie najlepsza . ...
      Również pozdrawiam .

      Usuń
  2. Słyszałam o tej książce i też ktoś bardzo chwalił. Muszę poszukać... :)

    PS. Nie, w Chorwacji byliśmy rok temu, w podróży poślubnej. Fotki są z 2012 roku. Niestety w tym roku nie wyjeżdżaliśmy praktycznie rzecz biorąc nigdzie dalej, bo praca Rafała na to nie pozwala. W ogóle nie miał urlopu... :( Mamy nadzieję, że w przyszłym roku nam się uda, bo na razie nawet w blogu jesteśmy skazani na pisanie o przeszłości... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukaj.poszukaj naprawdę warto ;-)
      Pozdrawiam serdecznie .

      Usuń