czwartek, 15 września 2011

Węgry

                                           Moja Ciocia Maria (siostra mojej mamy) zawsze uwielbiała Węgry i marzyła o tym, aby tam zamieszkać...Węgry kojarzą się jej z winem, cygańskim życiem i wiszącymi papryczkami ….
 
             I ja lubię Węgry szczególnie kuchnie Węgierską –paprykę, od której jestem uzależniona ... Kiedy byłam w Grecji często jadłam pełnioną paprykę. Ten paprykowy smak z sosem z ziół niebo w ustach to mało powiedziane...
            Przez przypadek w Internecie znalazłam przepis na taką pełnioną paprykę, pewnie nie będzie to ten sam smak, który zakosztowałam w Grecji no, ale cóż –musimy się zadowolić polską wersją tej potrawy.


Przepis : Pełniona Papryka


Składniki:
  • 8 strąków czerwonej papryki (1kg)
  • 2 łyżki oleju
  • słodka mielona papryka
  • sól ziołowa
Składniki do farszu:
  • szczypta tymianku
  • 2 łyżki oleju słonecznikowego
  • ¼ szklanki czerwonej soczewicy
  • zielona papryka (15dag)
  • cebula
  • szczypta ostrej mielonej papryki
  • po łyżce świeżej bazylii i oregano
  • ½ szklanki brązowego ryżu
  • 3 łyżki przecieru pomidorowego
  • jajko
  • łyżeczka natki pietruszki
  • sól ziołowa
Jak zrobić:

Odkrój z papryki czapeczki, oczyść z gniazd, posyp w środku papryką i solą, odstaw na 30 minut. A teraz przygotowuj farsz.  Zagotuj ½ szklanki wody, dodaj tymianek, olej, soczewicę, zieloną paprykę pokrojoną w kostkę, posiekaną cebulę, przyprawy i uprażony ryż. Gotuj ok. 30 minut, do wyparowania wody. Wymieszaj z przecierem i jajkiem. Gotowym farszem wypełnij papryki. Następnie zapiekaj ok.20 minut w temp. 180oC.



Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz