piątek, 9 czerwca 2023

Wolne ptaki

           Powoli się zbliża lato , piękna pogoda , więc przypomniała mi się taka piosenka z filmu Młode Wilki … 

 Ja mam wiarę ty masz szybki wóz

we dwoje łatwiej będzie nam

Zostawmy to i uciekajmy stąd

Póki mamy jeszcze czas

póki młodość mieszka w nas

 

 

Ja mam wiarę ty masz szybki wóz we dwoje łatwiej będzie nam Zostawmy to i uciekajmy stąd Póki mamy jeszcze czas póki młodość mieszka w nas

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,varius_manx,wolne_ptaki.html

8 komentarzy:

  1. Wiara i szybki woz... spotkaly sie duch z materia. Na obie te "rzeczy" trudno zapracowac, o ile wozu nie dostalo sie ot tak od kogos doroslego, ktory to zakasywal rekawy aby sie go drobic... bo ponoc nic nie spada samo z nieba:)) Na wszystko trzeba pracowac:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to jest piosenka z młodych wilków takiego filmu gangsterskiego z lat 90 tych . A oni sobie nie zarobili na ów wóz ciężką pracą . A wiara w tym wypadku to nie wiara religijna ,ale wiara ,że można żyć inaczej ...i równie ciekawie .

      Usuń
  2. Młode wilki też ciężko pracowali i ginęli.
    Moja córka uciekła do Islandii po swoją wiarę w lepsze życie. Ma to po mnie, ja cięgle gdzieś uciekałam. I teraz jeżdżę tym szybkim wozem. Czasami, gdy trochę się poświęcę:))
    Wiecie, zaczęłam pisać opowiadania do różnych konkursów literackich. Na razie wysłałam na 1 konkurs, ale dwa mam gotowe, tylko te organizacyjne formalności mnie drażnią. Jak mnie docenią, to się pochwalę. Tymczasem pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Młode Wilki to byli gangsterzy ,którzy kradli , mordowali no i gwałcili kobiety o czym opisywał Masa ten świadek koronny w swojej książce o kobietach polskiej mafii . Film podkolorował i ubarwił tamte czasy i uwypuklił marzenia w stylu kasa , plaża , ciepłe morze , dobra zabawa . Film świetny ,ale o ciężkiej pracy tych osobników , to mowy nie ma .

      To ,że twoja córcia pojechała za granice ,to mnie nie dziwi .W Polsce się nie dorobi , nie będzie ją stać na wiele a już na pewno nie będzie ją stać na zwiedzanie świata . Musi się po prostu przeprowadzić na zachód z dziećmi innej rady nie ma .
      Bardzo chętnie przeczytam twoją twórczość i mocno kibicuje w konkursie . Pozdrawiam serdecznie .

      Usuń
  3. Nie przepadam za filmem, ale piosenka świetna. Chociaż róźne historie można poczytać o Varius Manx....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film jest z lat 90 tych a to jest zupełnie inna epoka kulturowa w porównaniu do dzisiejszych czasów . Widać to choćby w postaciach kobiecych , które nie miały pomysłu na siebie . Muzyka świetna a zespół no cóż ma wiele niezłych kawałków ,ale męscy członkowie zespoły nieźle wykorzystywali młodziutkie dopiero wchodzące w życie młode piosenkarki .
      A dlaczego nie lubisz tego filmu ?

      Usuń
  4. Jasne, zgadzam się z Tobą, że to inna epoka. Poprostu film do mnie nie przemówił, a rola Jakimowicza... No cóż, pozostawię ja bez komentarza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakimowicz nie jest po żadnej szkole aktorskiej nawet kursów aktorskich chyba nie robił . To jest aktor amator , więc trudno oczekiwać kunsztu aktorskiego . Jak na aktora z przypadku w pierwszej części Młodych Wilków wyszedł nieźle pomijam już totalnie jego debilne poglądy jakie teraz reprezentuje , bo to trzeba oddzielić . Natomiast w Młodych Wilkach 1/2 to już totalnie mi się nie podobało film naciągany a szkoda . Inni aktorzy, mimo że po szkołach aktorskich tez można byłoby się przyczepić choćby do wieku mieli po 30 lat a grali 20 latków . Mimo wszystko film jak na tamte czasy oceniam jako kultowy , bowiem nie można go oceniać z dzisiejszego współczesnego punktu widzenia . Jednak rozumiem ,że cię nie zachwycił . Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie ponownie . ;-)

      Usuń