piątek, 27 stycznia 2023

Smażony bakłażan ...

             Ostatnio mam pecha w restauracjach do bakłażanów. Lubię  to warzywo, ale częściej wybieram cukinie niż bakłażana. Ostatnio jednak jadłam bakłażany w ukraińskiej restauracji był zimny i do tego z czosnkiem i strasznie mi nie smakował . A ostatnio zamówiłam sobie placek bakłażanowy i znowu się zawiodłam, bo myślałam, że zjem sobie prawdziwy gorący placuszek z bakłażanem a dostałam zimny niedobry placuch. Okropność !

          Z tego też powodu sama sobie postanowiłam zrobić tego bakłażana, poszukałam przepisu w Internecie i trochę go zmieniłam pod siebie, bo nie trawie czosnku i już wiem jak go zrobić. 


Składniki

  • bakłażan
  • cebula  1 sztuka opcjonalnie
  • oliwa  50 mililitrów
  • oregano lub bazylia
  • suszone pomidory opcjonalnie

Przygotowanie krok po kroku

Krok 1

Bakłażany umyj i pokrój na plasterki grubości 4 mm. Cebulę obierz i posiekaj chociaż ja z cebuli zrezygnowałam ,.

Krok 2

Na patelnię wlej oliwę, dodaj  oregano lub bazylie  możesz także dodać  suszonych pomidorów  i duś na małym ogniu pod przykryciem przez 3 minuty. Dodaj bakłażana i smaż, co jakiś czas mieszając aż będą miękkie . .I gotowe .

https://www.przepisy.pl/przepis/baklazan-duszony-na-oliwie

6 komentarzy:

  1. Można to nazwać prawie najprostszym przepisem świata, a najprostsze zwykle jest najlepsze. Ja jednak dodałbym bym ten czosnek, bo lubię i trochę sosu sojowego lub maggi, ale jak tak zaczniemy dodawać następne różne rzeczy, to już nie będzie najprostsze.
    Pozdrawiam :) Krabikord

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy byłam na poście Dąbrowskiej to robiłam cukinie na wodzie, czyli do podgrzanej na patelni wody wrzucałam cukinie i dodawałam oregano dusiłam aż było miękkie tak samo można zrobić z bakłażanem dodając twoje maggy czy Vegetę też pyszne. Prostota dodaje smaku potrawie a kombinowanie nie zawsze się opłaca. Czosnku bym jednak nie dodała nie fajnie się po tym pachnie …;-)Pozdrawiam bakłażanowo ;-)

      Usuń
  2. A ja dziś mam bakłażan. Też prosty przepis na patelni grillowanej. Posypać bazylią, tez pomidorami suszonymi i jednak trochę suszonego czosnku również. Polać odrobinę oleju na płatki.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że twój bakłażan ci smakował.;-) Różne przyprawy dodają mi zamiast Bazyli bardziej pasuje Oregano. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. W hashimoto nie wszystkie warzywa mozna jesc.
    Nalezy uwazac na warzywa z grupy psiankowatych, do ktorych zalicza sie tez baklazan i inne, te podstawowe w naszej kuchni jak ziemniaki, papryka czy pomidory....
    Warzywa z tej grupy moga uczulac. Z tymi warzywami ponoc jest tak, ze uczulaja albo wszystkie, albo zaden.
    Ja baklazana znam srednio, tzn nigdy wiele go nie jadlam. Na jednym z kursow kucharskich uczyli nas jak go obrabiac. Uczyli nas jak go smazyc... nie powiem, by niczego sobie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale najpierw Aniu musisz sprawdzić czy rzeczywiście te warzywa cię uczulają. Bo to nie jest tak, że na protokole autoimunulogicznym musisz być cały czas. Z tego, co wiem to protokół trwa 80 dni, Musisz wszystkiego unikać z tej listy a potem powoli dodajesz zakazane produkty i wykluczasz dożywotnio to, co cię uczula. Osoby w nadczynności tarczycy robią odwrotny protokół autoimmunologiczny.
      Jeśli chodzi o bakłażan to on jest hm toksyczny, o czym mówiła dr Dąbrowska lepiej go zamienić na cukinie podobny smak a nie uczula.
      A tu podaje ci link do dobrej strony sprawdź sobie, ebooki i jadłospisy są zrobione w świetnej szacie graficznej, ale oni chyba nie doczytali właśnie tego protokołu, bo dla osób z problemami z tarczycą dali przepis Omletu z pomidorami i szynką.
      Ogólnie ci powiem dietetycy maja marną wiedzę o diecie w chorobie.
      https://ncez.pzh.gov.pl/do-pobrania/

      Usuń